lördag 2 februari 2008

Trött kvinnas bekännelser

Igår åkte jag till Norrköping igen. Den här gången i sällskap av syster Leila och vännen Annelee. Vi fick låna lokal av ett assistansbolag där vi skulle sova. Jättemysigt ställe med massagestol och bubbelbadkar. Naturligtvis började jag med att bubbla lite. Skönt men vad det väsnades. Vid åtta tiden gick vi sen tll Harrys för att äta. Vi fick sällskap där av en annan vän, Ante och hennes vän Marie.
Jag åt lam och det var gott. Sen blev det en och annan variation av dryck. Annelee och jag har den konstiga inverkan på varandra att vi ska smaka allt. Men konstaterade idag att vi inte drack vin igår. Men mycket blev det och roligt hade vi. Stog i baren och pratade med folk. Skrattade mycket...
Vi gick därifrån vid halv tre och köpte med oss mat hem. Somnade sen bums och vaknade av att Annelees telefon ringde tjugo över nio. Sen var det kört. Gick inte att somna om. Istället låg vi och skrattade åt allt och inget. Var väl lite slitna, men ingen av oss blev bakis (konstigt med den blandningen).
Jag satte mig och fick en behandling i massagestoeln. Sen gav vi oss ut på stan vid 1 tiden. gick till Harrys igen och åt deras goda hamburgare till lunch. Det är märkligt vad gott cola är dagen efter.

skönt att komma hem igen. Jossan är hos farmor, Kaisa sover hos en kompiss och Mattias stack iväg så mannen och jag har huset för oss själva. Nu ska vi bädda ner oss i TV soffan och mysa...
Är ju lite seg, men det är självförvållat... Och det var värt det!!!
Sen fick vi fördriva tre timmar i olika affärer innan Annelee kände att hon vågade köra hem.

Inga kommentarer: