måndag 18 februari 2008

Måndag och trött...

Nu har jag avslutat min jobbarhelg och som vanligt är jag trött på måndagen. Inatt sov Jossan bra till tre, sen låg hon tätt, tätt intill mig. Hon småknölar och vill ha kroppskontkt och då ligger man ju bra själv. Varje gång jag vände på mig började hon gråta.

Sen kan inte vädret bestämma sig. Vaknade, vid 10, till strålande solsken, men nu blir det mer och mer grått. Ska ta mig ut på en lite kortare sväng i skogen så att Ebba också kan följa med.

Och Lexis öga bara rinner och rinner. Ringde veterinären och de skulle diskutera detta och återkomma på eftermiddagen. Ni ser ju hur bedrövlig hon ser ut...

Och det är fullt på mattes mage i soffan. Siri har hittat tillbaka dit igen, efter att hon höll sig undan en och en halv månad, då Ebba kom. Men att hon skulle ligga mellan hundarna hos mig, det trodde jag nog aldrig...
Nehe, nu börjar det blåsa ute så bäst att gå ut innan vädret blir dåligt...

Inga kommentarer: