tisdag 12 februari 2008

Fem glada hundar i Glotterskogen!!!

Idag hade jag stämt träff med Bodil och hundarna i Glotterskogen. Tyvärr var det inte lika härligt väder som igår, men det var uppehåll. Eftersom Penny och Wilma löper, var inte Gizmo med. Jag hade med både Ebba och Lexi. Kaisa var med så vi visste att det inte skulle gå speciellt fort. Som vanligt är det svårt att fotografera hundarna eftersom de inte är still många sekunder så fotona blev som de blev. Är så sugen på en riktigt, riktigt bra kamera som i allafall klarar lite rörelse. Min är värdelös på den fronten...

Den här gången gick det riktigt bra med Lexi och Bodils tikar. Hon flög inte på dem alls på samma sätt, men om jag plockade fram godis var det kört. Då spännde hon ögonen dem så att de backade och hon var på gång att flyga på också men då åkte hon ner i backen av matte...
Som sagt var...Det var full rulle så öronen fladdrade...

På beställning av Kaisa hade vi med oss Oboy och mackor. Tur var väl det för fram tills nu var Kaisa lite gnällig. Ända fram tills nu, hade Lexi varit lugn, men nu vaktade hon min ryggsäck så Bodils hundar inte fick komma nära alls. Hon gav dem onda ögat så att de kröp ihop. Hmm...

Bäst att hålla sig till matte när den där hemska hunden tittar så på oss!!!

Men snart var alla igång igen och sprang omkring. Det var en helt underbar skog att gå med hundar i och alla hundarna höll sig inom rimligt avstånd från oss hela tiden. Märktes att de var lyckliga.. När vi gick vidare fick Kaisa vara "kartläsare" och leta efter oranga streck på träden, som visade vägen. Det tyckte hon var kul.

Fanny tog sig i allafall tid att sitta ner när matte bad snällt.

Och i skogen fanns gott om, stora och små, vattenpölar, som hundarna besökte flitigt. Detta besök var däremot inte helt planerat av Ebba. Och matte hjälpte henne inte ens upp eftersom hon hade fullt upp med att ta foton...
Vi tillbringade en timme och 45 minuter i skogen och de sista 5-10 minutrarna var Kaisa bra trött. Hundarna hoppade snällt in i bilen så jag gissar att de var lite trötta också. En härlig utflykt som vi bestämde att vi ska göra om regelbundet. Det är mycket roligare att gå ihop med någon.
På hemvägen blev jag stoppad av polisen och fick visa körkort och blåsa. Tur att det var tre dagar sen jag drack vin!!! Undra om de hittar många som är påverkade en tisdag lunch.
Och väl hemma kom de första regndropparna, men jag är inte förvånad. Det är ju tisdag och vi ska rida ikväll. Och nu är det dessutom vetenskapligt bevisat att det oftare är dåligt väder på tisdagarna. De kunde ha frågat oss, för det visste vi redan!!!

Inga kommentarer: