fredag 8 februari 2008

Valpar, hästar och utställning

Idag åkte jag och Anna ut till Ulvstorp för att rida. Även idag red jag barbacka. Hur kul som helst. Hade inte mina vanliga byxor på mig eftersom de låg i tvättmaskinen. Idag hade jag halare byxor och det funkade inte speciellt bra att galoppera barbacka. Gled. Men trav gick bra. Sen fick vi gå in och hälsa på Bellas valpar. 6 orange roan cockervalpar på nästan 4 v. Snacka om att det kändes i hjärtat. De var så söta så... Är det någon som är valpsugen så vet ni vart ni ska ringa, Yvonne på Ulvstorp, finns länk till henne. På tisdag ska jag ta med kameran och hjälpa henne att fotografera godingarna.

Ikväll blir det dusch o fön för Ebba. Funderar lite på hur jag ska lyckas hålla henne ren, hon måste ju ut o kissa. Imorgon åker vi till Mjölby för utställningsdebut. Ska ta upp Bodil och Sandra med Wilma och Penny i norrköping 07.15. Ser fram mot en trevlig dag. Kommer en hel del folk och hundar dit som jag ser fram ot att träffa. Ebbas uppfödare kommer och det ska bli skoj att ses igen. Sen kommer brodern Pajas, som bor på Love Cox´s och jag tror att pappa Joker också är där.

Tar inte så allvarligt på detta med utställningen. Men visst ska det bli kul att se vad domaren tycker om lilla pärlan. Hon har ju en förmåga att få hjärtan att smälta. Men har skojat med Bodil att en rosett ska vi väl i allafall ha med oss i bilen hem, sen vem som får den är en annan femma. Kanske jag för ivrigaste matte (ha, ha)...

Sen är det det där med ringen. Ebba springer bra i utställningskopplet, men jag får då inte till det med ståendet. Stor risk at det blir Bodil som får gå med henne i ringen eftersom hon lyckas bäst med att få henne att stå fint...

Inga kommentarer: