måndag 11 februari 2008

Lexi


Tänkte att Ebba fått så mycket uppmärksamhet de sista dagarna, så nu är det Lexis tur. Hon är rolig hon. Märkte i frredags att det var något på gång eftersom jag gjorde i ordning Ebba, men inte henne. Vet inte om det var därför, men hon slutade sova i vårt sovrum. Hon har, som jag tidigare skrivit, alltid sovit på den röda sackosäcken brevid min säng. Men icke i fredags. Hon gick in till Mattias istället och hoppade upp hos honom i sängen. Har sagt till barnen att det är upp till dom att bestämma om hundarna får vara i deras sängar, men i vår får dom inte vara...

Sen dess har hon inte varit i vårt sovrum. Ebba är överlycklig, för nu kan hon ligga på Lexis plats. Ja, så länge hundarna är nöjda så, men lite trist är det. Känns lite som att hon tar avstånd, fast egentligen tror jag inte det. Vad larvig man är...

Annars har jag jobbat mycket med Lexi och att hon ska stanna när jag säger till. Funderar mer och mer på att gå en kurs med henne. Sen skulle jag vilja prova på spårning, tror verkligen det passar henne. Tar tacksamt emot alla förslag på var jag kan få hjälp med det, eller hur jag ska börja...

Igår invigde jag trimmern och mina nya saxar och putsade Lexi lite. Måste ju låta pälsen på huvudet växa ut eftersom jag gjorde bort mig och klippte det med trimmern. Allt gick egentligen bra utom höger tass. Då var Klas tvungen att hålla i henne för hon stog inte still alls. Hon får så härlig päls när hon blir borstad. Tog kortet ovan på henne efteråt.

Idag är det strålande solsken ute. Härlig måndagmorgon. Har sovit bra inatt och ska nog ta ut Lexi på en riktigt, riktigt lång skogstur om en stund. Först ska jag ha mitt morgonkaffe!!!

Inga kommentarer: