tisdag 19 februari 2008

Bra och dåliga nyheter

Idag var snickaren här för att grovplanera med oss inför bostadsanpassningen. Han trodde att de skulle komma igång redan i mitten av mars. Toppen. Sen ska han ge oss ett kostnadsförslag på utbyggnad som vi vill göra utöver anpassningen. Josefin ska få sitt rum utbyggt med en sovdel och vi tänker följa med i linje med vardagsrummet och göra ett vinterisolerat uterum, ett rum med glasdörrar som går att öppna upp helt på sommaren. Sen ska trappen flyttas och taket i hallen ska läggas igen. Vi ska få taklyft till Josefin också. Så här lär bli rörigt ett tag, men vad skönt att det äntligen blir av...

De dåliga nyheterna är att de ringde från veterinären och berättade att de tänker remitera henne till Strömsholms djursjukhus, eftersom ögat inte blir bättre. Nu är jag nervös, för även om jag är beredd på att betala för Lexi blir jag orolig över var det hela ska sluta och att jag inte får någon stöd från försäkringar. Ska jag behöva börja bråka igen???

Inga kommentarer: