onsdag 13 februari 2008

Ridning och valpar

Till sikllnad mot idag, sken inte solen igår, som vanligt på tisdagarna, men vi kom iväg till Ulvstorp på ridning i allafall. Fast det blåste en hel del. Jag träffade Marie, Ebbas uppfödare, som var och firade sin mans födelsedag hos syrran Yvonne. Alltid trevligt att ses. Blev lite avundsjuk för de badade i badtunna (fast lite kallt var det nog att gå ur den). Men jag fick ju rida barbacka igen. Har märkt att det är toppen för mina höften som jag brukar ha ont i.

Efter ridningen fick jag agera fotograf. Jag hade lovat Yvonne att ta med mig kameran och ta kort på valparna åt henne. och inte tackar man väl nej till en stund med de små liven.

De är så otroligt söta allihopa. Tur att jag har Ebba, som fortfarande är valp, för annars skulle jag nog bli lite för sugen... Men får suga på karamellen när jag är i Ulvstorp istället...

Det var inte det lättaste att ta kort på valparna. Tog 145 kort varav jag mailade 57 till Yvonne. Så som vanligt är det ungefär 1/3 som blir OK... Men var riktigt nöjd med några av fotona och Yvonne var glad över dem. Jag gillar fotot längst ner. De ser för härliga ut tillsammans.
Idag har jag också tagit kort, men på olika föremål som betyder något för Josefin. Vi håller på och utvecklar kommunikation med hjälp av bilder. Så inför nya händelser ska vi visa kort. Jag ska laminera bilderna först. Vi har även gjort en utförlig dagsschema kring hennes olika aktiviteter, och det är en hel del... Ska skaffa karborreband och göra ett fotoschema med korten till henne... Sen har vi kort för hennes favoritsånger också. Roligt, men tar en dle tid att få i ordning...
Jo, och så var jag och åt lunch med mannen på kinarestaurangen. Det händer inte varje dag. Tillhör dem som aldrig firar den 14:e eftersom jag anser det vara ett kommersiellt jippo.

1 kommentar:

Iza sa...

Nämen gud :) Vilka söta hundar! Hoppas ni har det bra! Hälsa Jossan!

Iz@