fredag 29 februari 2008

Känns som måndag

Har varit iväg på minisemester med mamma. Vi tog en Ålandskryssning. Åt smörgåsbord på vägen dit och det är konstigt vulken skillnad det är att äta med ögonen jämfört med magen. Trots att jag var mätt tittade ögonen sig omkring på allt gott. Tur att jag hade lite karaktär i allafall... Vi hade tur med vädret. Visst regnade det, men det var ganska lungt på havet. Utom när vi lämnade Åland. Då blåste det så att det nästan blev vit skum på vågorna i bubbelpoolen!!! Men vad lyxigt det kändes att ligga där och mysa, det var bästa med hela resan.
Kom hem vid 7 igår kväll och var väl lite småtrött, så mannen erbjöd sig att sova med Josefin. han är pappaledig idag så det passade bra. Har sovit och sovit. Klev upp till strålande solsken och tänkte länge att vilken härlig måndag vi fått...tills jag insåg att det är fredag. Fast dagen är ändå härlig

Nu är mannen och Kaisa iväg till soptippen. Vi har tömt hela vår inglasade altan och imorgon börjar Klas och hans bror att riva ner den för att kunna gräva grunden till nybygget. Känner mig lite förväntansfull nu när det äntligen, efter dryga två år, är dags att sätta spaden i marken.

Jo datorn. Mannen åket för at lämna in den på lagning. Har ju garanti på den. I butiken gick datorn igång igen, men den hade reparerats i en tidigare sparad version. Min hemsida finns kvar och jag har gjort backup, men Ulvstorps kennelsida försvann, så nu har vi lite att göra igen. Men kunde varit mycket värre.

Nu ska jag dricka mitt kaffe och sen blir det skogen med båda hundarna. De fick ju vara hemma själv väldigt mycket både onsdag och torsdag och det hade kisstas en hel del inne. Ebba har aldrig varit hemma utan oss så länge. Det var två, överglada, hundar som mötte mig när jag kom hem, båda lika ivriga på att få min uppmärksamhet. När jag sen satt i soffan och tittade på Antikrundan hade jag, hela tiden, Lexis nos på min axel tätt tryckt mot min hals... Så mysigt så.

Inga kommentarer: