söndag 17 februari 2008

Jobbarhelg

Nu har jag klarat av två av tre nätter. Inatt sov Jossan skapligt så jag känner mig ganska pigg idag.
Sonen ska tillbringa sportlovet i förrådet med kompisar, där de sitter och LAN:ar. De satt där till halv fem i morse och jag blev lite snopen när de steg upp "redan" 12 och gick ut dit igen. Själv gjorde jag i ordning en köttfärslimpa och ställde potatis på plattan. När vi sen satte på tvättmaskinen också fick propparna nog och en huvudsäkring gick. Så datorena, spisen och tvättmaskinen stannade. Naturligtvis hade vi slut på just den proppen så mannen fick åka till affären. Passade på att skicka ut grabbarna i skogen en timme med hundarna. Ebba har fått ta det lugnt några dagar, men nu fick hon också följa med. Gissa om hon var glad...

Övar på ligg med båda hundarna. Ebba är med på noterna nu, lägger sig bara jag lägger godiset mot golvet. Lexi däremot blänger på mig i två minuter innan hon långsamt, långsamt låter bakbenen glida bakåt så att hon lägger sig ner. Syns så tydligt att hon vet vad jag vill, men hon vill inte samma sak!!!!

På tal om Lexi, så vägrar hennes öga att bli bättre. Måste ringa till veterinären igen imorgon. Ska inte avla på henne alls eftersom jag inte vill föra vidare generna. Både hon och syrran har missbildade tårkanaler.

Var föresten i kontakt med mitt föräkringsbolag och de bad mig skicka in alla kvittona så skulle de se om de kunde ersätta mig. Dolda fel fungerar ju inte och är less på all tjaffs. Har varit i kontakt med både försäkringsbolag och uppfödare, men får ingen hjälp någonstans ifrån. Trött på alla människor som lovar att höra av sig och sen bara skiter i det. Har även pratat med jurist på SKK. Men nu är energin slut. Är less på att bara vara förbannad. Nu sköter jag mig själv för i slutändan är det Lexi som det gäller och henne bryr, i allafall, jag mig om... Sen får det kosta vad det kostar.

Inga kommentarer: