lördag 9 februari 2008

Premiärutställning i Mjölby

I morse gav jag och Ebba oss iväg tjugo över sex. Åkte först till Norrköping och tog upp Bodil och Sandra, Wilma och Penny. Sen for vi till Mjölby. Framme träfafde vi Marie, Ebbas uppfödare och vi satte oss tillsammans. Jättertrevligt. Träffade även Madelen som har Joker, Ebbas pappa och Så träffadevi brosan Pajas, som det gick riktigt bra för!!!

Jag fick tävlingsnerver eftersom jag har så svårt att få Ebba att stå bra. Därför fick Bodil gå i ringen. Som ni ser på fotot gick det riktigt bra; Bästa tikvalp med HP och BIM. Sen behöver vi inte diskutera konkurrensen!!! Det viktiga var att Ebba fick ett så bra domarutlåtande: "Fem. tik. Vackert huvud o uttryck. Bra kropp för åldern. Bra ben och tassar. Goda pälsanlag, glada rörelser." Mycket bättre kan det väl inte bli.

Sen måste jag berätta att det inte bara är jag som har svårt att få Ebba att stå. Vi skulle ta kort på henne och brodern Pajas. Först försökte jag och fick ta emot en del skämtsamma kommentarer, men därefter försökte ytterligare tre, mer vana, hundmänniskar, därav Jill och Madelen, och ingen av dem hade det lätt. Så inför Barva ska det tränas, för då vill jag gå med henne i ringen.

Kommer att uppdatera hemsidan med mer fakta och foton, men ska vänta och se om det dyker upp några bra foton på mailen.

Vilken trevlig dag. Ikväll ska vi äta gott och fira met ett glas rödvin eller två.

Inga kommentarer: