tisdag 5 februari 2008

Tisdagsridning!

Idag har jag varit fruktansvärt trött. Undrar om det fortfarande är sviter efter helgen!!!
Hur som helst åkte vi iväg på ridlektion på kvällen. Idag fick vi rida barbacka och det var en upplevelse. När jag skulle upp på hästen trodde jag att jag skulle trilla av igen. Var nästan på väg en gång. Sen, när man började slappna av, var det otroligt skönt. När Yvonne frågade om vi vågade trava tänkte jag att det här går åt h....vete. Men lydig som jag är, i allafall ibland, travade jag på och döm om min förvåning när det nästan gick bättre än med sadel. Hästen var mer följsam, antagligen för att jag var mindre stel och mer tydlig med vad jag ville. En underbar upplevelse... Troligen ska vi ut på turridning fredag morgon, bara vädret tillåter.

Inga kommentarer: