söndag 2 mars 2008

Putsad Ebba

Bella

Ja så var det söndagkväll igen och helgen har regnat bort, men har fått en del gjort ändå. I fredags, när solen sken en stund, bakade jag bullar. Både jag och sonen har födelsedag framför oss och nåt ska jag väl ha att bjuda på som är hembakat.



I lördags var det valpkurs igen. Har lärt känna en familj med Bella, en Amerikansk cocker, från stan och vi har börjat samåka. Trevligt. Hundarna är duktiga tyckler jag, men det är lättare där än att tex få Ebba att stanna om man möter nån. Men hon gör framsteg.



Idag åkte jag ut till Ulvstorp för att putsa till Ebba lite inför Barva utställningen nästa lördag. Helen och hennes dotter Elin följde med för att putsa Bella. Som vanligt är det trevligt att komma till Yvonne. Jag trivs verkligen där. Yvonne lyckades med det som många gått bet med, hon fick Ebba att stå bra och en längre stund och bättre än så, hon lärde mig. Så nu hoppas jag verkligen att det löser sig. Har ju övat en del, men med ganska små resultat, men Yvonne hade ett annorlunda grepp att få henne att stå och slappna av, som fungerade utmärkt på Ebba.
Sen fick vi hälsa på valparna som nu är hela 7 veckor gamla och det var full rulle. På onsdag ska jag försöka ta ståkort på alla. Blir intressant.

Imorgon åker jag på intensivträning med Josefin på Habiliteringen i Eskilstuna...


Inga kommentarer: