onsdag 30 januari 2008

Besök hos Bodil

Idag har jag varit i Norrköping och hälsat på Bodil och hundarna. Åkte hemifrån vid halv tio-tiden och var framme vid tjugo över tio. Så avståndet är helt acceptabelt. Inte var det svårt att hitta heller. När vi kom till dörren blev vi rejält utskällda en stund. Bodil släppte fram en hund i taget så att Ebba inte skulle få hjärtattack... Hon var väl inte så kaxig, lilla Ebba, när fyra hundar ville nosa henne i baken. Till och med Gizmo tyckte hon luktade intressant. Men ganska snabbt släppte oron och hon sprang omkring och kollade in lägenheten. Är så imponerad över hur lugna Bodils hundar är (hennes barn också för den delen). Var lite fundersam, innan, på hur det egentligen är att ha fyra hundar i en lägenhet, men har nu insett att det går hur bra som helst...

Ebba fann sig till rätta och försökte leka lite med, framförallt, Wilma. De fick naturligtvis possera för oss också. Jag kommer att sätta in fler foton i en egen flik i Ebbas galleria när jag uppdaterar hemsidan ikväll eller imorgon... Tror också att Ebba charmade samtliga familjemedlemmar som var hemma. Men en valp är ju en valp...

Bodil trimmade Ebba lite inför utställningen nästa helg, i Mjölby, och hon blev så näpen så. Tack snälla Bodil! Vi ställde henne också och det gick riktigt bra. Fick en hel del kort. Bodil var så bra på att ställa henne, jag är för hetsig i mina rörelser, ovan som jag är. Så Bodil lär ju bli illa tvungen att gå med Ebba i ringen i Mjölby!!!
Som vanligt går tiden fort när man har trevligt. Vi hann med att prata en hel del hund och fika, men vid tre var jag tvungen att bege mig hemåt eftersom Lexi var själv hemma. Vi väntar tills alla löpen är klara innan vi släpper ihop alla hundarna igen. Lexi är ju lite tjurig, hoppas bara det är tillfälligt så att hon inte kommer att vara tjurig jämt vid löp. Tur att det bara handlar om två gånger per år. lexi blev i allafall jätte glad när vi kom hem och för första gången visade hon mer glädje över att se Ebba än matte. Bådar gott!!!
Tack Bodil, Sandra och simon för en trevlig dag!!!
Imorgon bitti ska Lexi operera ögat igen eftersom den rinner så. Hoppas det blir bra den här gången...


Inga kommentarer: