fredag 11 januari 2008

Hundarnas kör

Igår var mannen iväg med jobbet över natten så jag hade barn och hundar själv, men med viss hjälp av storebror. Eftersom jag skulle sova med Josefin kunde inte hundarna vara inne i sovrummet. Jossefin är så lättväckt. Satte därför hinder för trappen så att hundarna skulle hålla sig på nedervåningen. Lexi har sovit där förr och det har inte varit några problem. Räknade dock med lite gnäll från Ebbas sida, ja lite alltså...
Men vad jag inte hade räknat med var hundarnas kör som höll på till halv två. Jag var måttligt road när Lexi stämde in i ylandet. Var ute med dem ett par gånger och satte på radion. Slutligen förstog Lexi att hon nog bar sig lite dumt åt för hon la sig skamset i soffan. Ebba gnällde smått en liten stund till men gick sen och la sig...
Själv var jag då uppe i varv och hade svårt att komma till ro, men somnade efter ett tag för att sen bli väckt av Josefin halv tre. Knölade med nappen några gånger, men slutligen la jag henne brevid mig. Tyvärr var hon inte nöjd fören hon fick ligga på mig. Tur att jag har en höj- och sänkbar säng. Vi halvsatt och sov. Vaknade sen klockan sju av att Ebba nällde igen. Josefin vaknade också så jag gick upp. Visade sig att sonen stog i duschen och Ebba antagligen kom igång av ljudet från honom.
Anna kom kvart över sju och jag gick och la mig igen. Vaknade sen tjugo över nio, helt förskräckt eftersom Kaisa skulle vara på julgransplundring på dagis halv tio. Gick upp för att upptäcka att Kaisa och Josefin var fullt påklädda i hallen... Anna var på väg till dagis så att jag skulle få sova. Vilken klippa hon är. Det ingår ju inte i hennes jobb direkt. La mig och sov en timme till. Så nu känner jag mig ganska normal igen...
Lexi däremot är inte riktigt sig själv. Hon är otroligt lugn och vill bara sova tätt, tätt intill en. Hon är inte sugen på att vara ute, men det är Ebba. Men Lexi äter bra och ser frisk ut i övrigt så det kanske är hormoner inför kommande löp eller nåt, för hon var likadan igår!!!

Inga kommentarer: