onsdag 16 januari 2008

Hundvård och hemvård

Det är tur att Josefin är så här söt och god dagtid. Det bidrar till att man står ut med henne på nätterna. För inatt var hon inte rolig. Undra vad det är som gör att hon gråter sömnen och vaknar titt som tätt. Vi ska snart operera bort plåtarna i höfterna, kanske är det de som skaver... Så mannen kom och sa åt mig att gå upp och lägga mig vid sju och sen sov jag till 20 över 10.

Idag fick Ebba vara helt ensam en stund när vi andra promenerade till dagis och hämtade Kaisa. Men det skar lite i hjärtat att höra henne yla innanför dörren. När vi kom hem låg hon och sov. Så det gick nog bra ändå. Dagen har annars handlat om rengörning. Först ut var hundarna. Sedan blev det husets tur...

Så här ynklig såg Ebba ut när hon var nyduschad. Idag gnällde hon inte när hon var blöt utan sprang mest omkring som en galning. För första gången använde jag fönen på henne lite grann. Hon har bara fått lyssna på den tidigare. Tuff som hon är, var hon inte ett dugg rädd för den, men hon gillade inte att bli borstad, för att inte tala om att klippa klorna...

Så här fluffsig och fin var hon efteråt. Anna hjälpte mig att ta några ståkort, men inte en enda blev bra. Hon står ju inte still länge. Vi gör ett nytt försök imorgon...

Lexi är, numera, ganska lugn i duschen. Hon la sig på soffan och sov för att torka. Det har hon aldrig gjort förut... Hon är även duktig på bordet, utom när jag närmar mig armhålorna. Då darrar hon. Fönade henne, gick igenom öronen, borstade tänderna och klippte klona.

Så här nöjd var hon efteråt när hon fick sin belöning. Hennes päls blir helt underbar när hon är nyfixad, glänser och är alldeles fluffig. Vore jag inte förälskad i henne innan så skulle jag bli det då...

Sen posserade de tillsammans. Vägde dem även idag. Ebba väger 7.6 kg och Lexi 11.6 kg.
När hundarna var klara gick jag igenom huset med damsugaren och skurmoppen. Det är ju lätt att missa någon pöl så här skuras det ovanligt ofta just nu. Sen är det kul att ha lite fint när jag får storfrämmande imorgon. Fast egentligen skulle jag väntat till efteråt, eftersom det blir sex!!! cockrar här imorgon. Jag lär ha något att skriva om på bloggen imorgon....

Inga kommentarer: