tisdag 8 januari 2008

Ridning

Ikväll har jag varit iväg till Ulvstorp och ridit igen. Vi har ju haft ett juluppehåll så det var fyra ladade fruntimmer som kom dit till, en icke lika laddad, Yvonne. Hon hade nämligen missat att det var idag vi började igen... Men, men, efter lite om och men satt vi till häst allihopa. Idag gick det otroligt bra. Jag red på "min" Carrie och hon läste av mina signaler bra. Det var fart i henne idag och vi lyckades med att både trava och galoppera. Det var första gången någonsin som jag galopperade (mer än 30 sekunder) och det var toppen. Det gick så lätt att jag var tvungen att fråga de andra om jag verkligen galopperade!!! Jag är så glad över at jag äntligen kommit igång med detta som jag drömt om i så många herrans år.

Imorgon ska Anna , jag och Josefin åka ut till Yvonne igen och visa upp Ebba. Jag köpte henne från Yvonnes syster så hon är extra nyfiken. Sen behöver jag göra henne mer bilvan också så dåhar jag en ursäkt...

Nu är det dags att göra sig nattfärdig för det är min jobbarnatt...

Inga kommentarer: