måndag 7 januari 2008

Hundbur, tö och Ålandsresa

Vad hände med vintern. Blev deppig när jag tittade ut i morse. Snön håller på och töar bort. Snart är det grått igen. Fy och blä!!!
Nu har jag avslutat mitt rävpass med Josefin. Har jobbat tre nätter i rad och hon har strulat varje natt. Dessutom är Kaisa ledig idag också så jag fick inte sova imorse. Det sätter sig lite på humöret, var ganska sur i morse, men det har gått över av flera orsaker...

Bestämde mig för att köpa en mindre hundbur till Ebba så får Lexi sitta kvar i sele, eftersom större burarna inte gick in brevid rullstolen. Sen fick väl hundarna stanna hemma om hela familjen skulle ut och åka. Tillfällig nödlösning även om jag inte var riktigt tillfreds med den. Kom till djuraffären och då hade de fått in nya burar. Hittade en som var 48 cm bred och som båda hundarna går in i. Toppen!!! Så nu kan alla barn och hundar åka med + Josefins rullstol. Var ute och provåkte en sväng och Lexi accepterade buren direkt, men Ebba gnällde lite. Gick in och fikade hos mamma och lämnade hundarna själv i bilen en stund. När jag kom ut sov de båda två. Känner mig riktigt nöjd...

Mamma hade fått erbjudande om Ålandsresa och ville att vi skulle åka. Så nu har jag bokat kryssning med A-hytt och mat den 27/2. Kul att ha något att se fram mot. Sen brukar mamma och jag ha det ganska trevligt när vi åker. Hon blir 76 i år så det gäller att passa på så länge hon orkar, men hon är pigg för sin ålder. Hoppas bara jag brås på henne!!!

Inga kommentarer: