fredag 25 januari 2008

Hundbäddar

Bodil skrev ju häromdagen, i sin blogg, om hur hon sydde en ny hundbädd som alla fyra hundarna fick plats i. Blev klart imponerad och inspirerad. Ja, inte så inspirerad att jag satte mig och sydde. Nej, jag åkte till Jysk och handlade istället. Lexi sover ju brevid min säng i en röd sackosäck. Där har Ebba absolut ingenting att göra. Det är Lexis plats, punkt slut. Flera mornar har jag vaknat av att Ebba, som sover på ett täcke på husses sida, liger brevid sackosäcken på golvet och smågnäller och vill ligga brevid Lexi...men icke!!! Så jag tyckte lite synd om Ebba och köpte en grön sackosäck för 300 kr. Bära eller brista, bara att hoppas att hon inte tuggar sönder den. Lexi "stal" ju Kaisas säck och har aldrig tuggat på den, men så var hon ju 8 månader när hon kom tll oss...

Så här nöjd var Ebba när vi gick och lade oss igår kväll.

Och Lexi var lika nöjd hon i sin röda säck ...

Ebba hade fått prova säcken nere i köket och jag sa bestämt ifrån när hon började tugga och då slutade hon. Hoppas det håller i sig. Jag la den gröna säcken på golvet brevid den röda så att de nu sover brevid varandra, men i varsin säck. Det gick Lexi med på utan problem, bara hon fick ha sin säck ifred... trodde jag!
På morgonen såg det ut såhär istället...

Lexi låg och sov i den gröna säcken...

Och Ebba låg i den röda, som hon aldrig annars får ligga i.
Blir spännande, ikväll, att se vem som ligger var. Kanske är det numera först till kavrn som gäller. Annars har jag min jobbarhelg med Josefin så det blir lungt. Har faktiskt ingenting inplanerat. Hoppas det slutar regna för vill kunna ta en riktigt, riktigt lång promenad med Lexi... Fast det kan jag ju ändå, i mina röda gummistövlar.

Inga kommentarer: