söndag 27 januari 2008

Spännande Bowling

Redan söndag. Som vanligt går helgerna fort. Det har varit lugnt den här helgen. Igår åkte vi en tur till Media Markt i Norrköping och köpte en extern hårdisk till mina foton. Vi hade båda tjejerna med oss och hundarna. Åt lunch på en grekisk restaurang på Kungsgatan. Det var både gott och prsvärt!

På hemvägen passerar vi ett ställe som heter Glotterskogen. Har alltid varit nyfiken på vad det egentligan var för något så vi åkte in där. Visade sig vara ett naturreservat. Kaisa och jag tog båda hundarna och gick en sväng i skogen. När vi gått runt så att vi nästan var framme vid bilen stack Lexi. Klas såg henne vid bilen, men han satt inne i bilen så Lexi såg inte honom. Därför sprang hon tillbaka in i skogen åt det hållet som vi börjat vår promenad. Sen var hon borta i fem minuter och jag började bli lite nervös. Slutligen kom hon från samma håll som vi kommit till bilen så troligen hade hon sprungit hela rundan igen i våra spår. Vet inte vem som var gladast, Lexi eller vi. Hos skällde i allafall som en galning när hon såg oss...

Jag har haft Jossan två nätter ock ska ha henne nästa natt också. Hon har fått Zantac, mot sura uppstötningar och sover mycket bättre igen. Även om hon aldrig sover helt bra, men nu skriker hon inte rätt ut en gång i kvarten. Hon gnäller till emellanåt och från halv fyra låg hon brevid mig inatt. Klas kom och sa åt mig att gå upp och lägga mig vid halv åttatiden i morse. Jossan hade sen sovit vidare till nio. Otroligt!!!

Idag åkte vi och tittade på sonen när han hade bowlingsmatch. Han var iväg igår också, med farmarlaget, men då var det två bortamatcher. Det konstiga är att Josefin, som kan vara så ljudkänslig, älskar allt oväsen i bowlinghallen, till och med när hon är trött...

Mattias och några till unga killar har fått starta upp ett B-lag den här säsongen. Det är kul att jämföra deras medelålder med deras motståndares. Skiljer nog 30-40 år ibland. Det är kul och killarna har ju tiden framför sig...

Idag var det olidligt spännande. Inför sista serien ledde Mattias lag med 8-6. Sista serien var olidligt spännande. Jag fick ont i magen. Mattias förlorade mot sin motspelare med en poäng och en annan av killarna förlorade med två poäng. Slutade med 9-11 till motståndarlaget. Men ack vilken match!!!
Imorgon ska jag åka till Vingåkers hundklubb på öppen träning. Lite för att se hur det är där. Har tänkt gå valpkurs med Ebba och kanske en lydnadskurs med Lexi eftersom hon slutat lyssna nu (tonåring kanske). Beror lite vilka tider det handlar om. Skulle helst gå dagtid. Rider ju tisdagkvällar och mannen spelar innebandy på måndagar så jag vill inte låsa alltför många kvällar...
Och på onsdag ska jag hälsa på Bodil med Ebba. Lexi frå nog stanna hemma eftersom de bor i lägenhet och hon inte var så pigg på de andra tikarn, troligen för att alla har löp framför sig. Sen på torsdag ska Lexi operera ögat igen. Hoppas det blir helt bra den här gången...

Inga kommentarer: