tisdag 11 december 2007

Tillökning i familjen

Ja, jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Som mest var det fem mattar som ville att deras cocker skulle få flytta hem till oss. Tack snälla ni för det förtroendet och ni ska alla veta att det verkligen inte var lätt att välja...
Men så vid lunch pratade jag med Yvonne, som vi rider hos, i telefon och hon berättade att henne syster fick tillbaka en tikvalp igår (efter 2 dagar) pga svår astma hos nya familjer. Och det är nåt speciellt med oss och "allergihundar". Andras olycka blir till vår lycka. Var samma sak med Lexi. Så jag gick in på hemsidan: http://www.greenwalley.se/aktuella_valpar.html#valparna

Beata var valpen som var till slau igen och jag föll som en fura. Det var inget att prata om, nu var det bara att få med resten av familjen på noterna. För även om Kaisa säger att jag härskar här hemma så är jag ingen envåldshärskare!!! Ringde till Marie på kenneln och hörde mig för och visst kunde vi få köpa henne. hade lite förspänt där eftersom jag kände hennes syster.

Och resten av familjen var med på noterna. Så på torsdag kommer hon, vår lilla prinsessa. Marie skulle till Katrineholm, från Västervik, för att ögonlysa någon hund. Vi har nämligen en utomordentlig smådjursklinik i "Sveriges tråkigaste stad". Hon tar med sig Beata, som ska få ett ytt namn hos oss. Återkommer när vi kommit överens om ett bra, tvåstavigt, namn.

Så nu är det hundra skaer att tänka på. V bor väl inte precis i ett valpvänligt hus. Mycket farliga sladdar, och leksaker o dyl på golven. Storstädning imorgon...

Vilken julklapp. Vad glad jag är...

Inga kommentarer: