söndag 16 december 2007

Mys, pepparkakor och skogspromenad

Våra godingar
Idag släppte vi ut Lexi och ebba själva, för första gången, på gräsmattan. Stog i fönstret och kikade och det gick jättebra. Efter en stund stog de båda utanför ytterdörren och ville in. Det underlättar en del om man kan släppa ut dem själva, speciellt om man är själv hemma med Josefin...

Kaisa och jag tog med Ebba på en promenad. Lexi hade varit på en långis skogen med Husse och fick stanna hemma. Vi gcik den korta biten till skogen. Ebba sprang bra i kopplet, stretade inte emot alls mycket och det var fullt ös hela tiden. När vi kom till skogen släppte vi henne lös och hon sprang skyttetrafik mellan mig och Kaisa. Jag hade kameran med mig idag och tog en filmsnutt som jag ska ladda ner senare. Jag tog nog över 20 kort i skogen, men inte ett enda blev bra. Hon är ju inte still två sekunder... På hemvägen sprang hon först och drog i kopplet. Undra om hon fattade att hon var på väg hem. Och väl innanför dörren hemma, satte hon sig på tidningen och kissade!!!


I morse bakade jag och Kaisa
pepparkakor. På önskemål infogar
jag ett foto av en cockerpeparkaka.
Sen är det nåt med mig och småkakor,
så jag ska inte orda mer om hur
slutprodukterna blev...
Men de var fina innan jag satte
in dem i ugnen






Josefin Och Ebba trivs ihop. Det är någonting speciellt med Josefin och Hundar. Jag tror att alla hundar vi träffat har dragits till henne. Ebba och Jossan har pusskalas precis som Lexi och Jossan har. Sen vill Ebba gärna tugga på Jossans haka eller öra och Jossan bara skrattar. Är barra lite orolig att hon ska tugga för hårt, hon har ju så vassa tänder. Annars är det mycket sovmys i soffan som gäller. Vi sätter oss alltid där med Jossan när hon är lite trött och då kommer båda hundarna och vill ligga och mysa. Lexi lägger sig nu mest uppe på soffryggen så får Ebba ta sittdelen...

Inga kommentarer: