måndag 3 december 2007

Fem kvartar blev till en kvart!!!

Hade Josefin inatt och hon sov hela!!! natten, men inte jag. Får ingen luft genom näsan och ni vet väl hur torr i munnen man blir av att enbart andas den vägen. Orkade inte ta mig ur sängen fören kvart över tio i morse, hur seg som helst. Men tänkte att det är inget som inte går att ändra på med kaffe och långpromenad i regnet...

Började med kaffet, men blev inte speciellt mycket piggare. Tog på mig mina fina gummistövlar och bagav mig ut med Lexi. Tänkte gå en längre tur i skogen. Ni vet hur det är när man är seg, kommer man väl ut så släpper det ganska med en gång... men inte. För varje steg blev blyklumparna jag släpade på tyngre och tyngre. Insåg ganska snart att det inte skulle bli en långpromenad. Förkylningen var tillbaka. Hela kroppen kändes tung och huvudet började värka. Det blev dryga kvarten, runt träsket.

Nu är jag så less på det här. Jag hade ju kommit in i en bra promenadflyt innan jag blev sjuk. Typiskt. Och imorgon är det ridning. Hoppas ändå att jag vaknar piggare imorgon så jag slipper ställa in. Det är ju en av veckans höjdpunkter både för mig och Lexi...

Annars så träffade vi tomten igår. Han kom åkandes i sidovagnen på en gammal motorcykel. Kaisas kommentar var att det inte var den riktiga tomten, vad hon nu menade med det tro... Nu vill jag ha snö så att man kommer in i den härliga decemberstämningen...

Inga kommentarer: