lördag 1 december 2007

Kalaspinglan








Igår kväll skulle Kaisa på kalas. Så här fin var hon när hon posserade för oss innan hon skulle åka.
I övrigt var det en lugn TV kväll i soffan. Idag är vi alla betydligt piggare. Klas har åkt till badhuset md Kaisa och jag ska adventstäda. Ska först ut en långis med Lexi. Det är något som både hon och jag ser fram emot.

Tittade föresten på julkallendern och den verkar lovande för ovanlighetens skull. Kaisa är överlycklig idag. Har fått två chokladkalendrar och pappa köpte TV- och Radiokalendrarna. Dessutom har jag gjort paketkalender åt henne. Snacka om bortskämd... Jossan har också chokladkalender och paket.
Imorgon ska vi ner på stan och titta efter tomten. Jag älskar julen.
På tal om julen, måste jag berätta om min och mannens första jul som sambos. Jag är uppväxt i en stor familj. Vi var sju syskon och åtskilliga barnbarn. Av naturliga själ var det lugnt med julklappar, i allafall åt de vuxna. Var ensam med Mattias i många år innan jag träffade Klas. Så första julen började jag, redan i augusti, att planera julklappar ( Har tidigare nämnt att jag är barnsligt förtjust både i att ge och att få paket). Tyckte att det skulle bli skoj att äntligen få paket också. Var väldigt förväntasfull när Klas, nån gång i november, kläckte ur sig" "Du Tanja, det där med julklappar tar vi väl och struntar i." Jag bröt ihop totalt och satte mig och grät. Sen dess har det aldrig varit tal om att skippa julklapparna här i familjen...

Inga kommentarer: