tisdag 18 december 2007

Nästan klar med julklapparna

Idag åkte Kaisa och jag ner på stan och köpte julklappar. Brukar inte vara så här sent ute, men nu är jag klar med alla utom den till mannen... Och jag kan för allt i världen inte komma på vad jag ska ge honom och själv säger han att: Han har ju redan fått en halv hund ...

Vi passade på att lämna Ebba hemma en stund. Går ju betydligt lättare när Lexi också är hemma, hon har ju sällskap. Och det gick bra. Däremot har hon varit lite allmänt smågnällig på eftermiddagen. Gnytt och lagt sig tätt, tätt intill Lexi. Undra om hon saknat de sina. Men på kvällen har det varit bra igen...

Nu har jag klippt klona för första gången på Ebba. Hon gnällde en del i början, men baktassarna gick bättre. Sen fick hon en liten belöning för att hon var duktig. och till min stora förvåning satte hon sig ner när jag sa åt henne, innan hon fick det goda. Vilken naturbegåvning...

Imorgon blir det nog att storstäda sista gången innan jul. Mindre roligt.

Inga kommentarer: