söndag 30 december 2007

Inställda nyårsplaner

Så har vi konstaterat fakta. Min kropp vill inte fira nyår med goda vänner. Det var meningen att vi skulle vara här, vuxna och barn, äta gott och bara ha det trevligt. Men inatt, när jag inte lyckades somna fören runt tre någon gång, insåg jag mina bgränsningar. Febern har i och för sig gått ner, men ligger fortfarande närmare 38 än 37. Halsen däremot gör ont hela tiden igen, men nu bara på vänster sida. Alltid något va!!! Är inne på fjärde dagen med penicilin och längtar efter att kunna äta. Nog för att jag behöver gå ner i vikt men måste jag alltid välja de jobbiga sätten. Ännu bättre än halsfluss är graviditet. Gick ner 13 kg på 9 veckor när jag väntade tjejerna. När jag väntade på Mattias gick jag bara!!! ner 8 kg.

Som tur är har Josefin åkt till kortids i fredas kväll och kommer hem imorgon. Sen jobbar farmor en natt innan det är dags för mig att jobba.

Det jag har lyckats göra idag i allafall är att ducsha hundarna. Lexi blev sen fönad och är så fin så. Hon har inte fåt nån pälsvård alls sen jul och det märktes. Skitig var hon också. Även Ebba fick prova på att stå på bordet och att känna på fönen en kort, kort stund. Den hunden gillar verkligen inte att vara blöt... Efter det låg jag utmattad i soffan med två hundar sovande hos mig... Ja, ja tur att nån kan sova.

Så Gott Nytt År på er allesammans runt om i Sverige

Inga kommentarer: