torsdag 6 december 2007

Dagarna bara går och går

Redan torsdagkväll. Vad hände egentligen med den här veckan. Jag piggnade i allafall till i tisdags och kom i väg till ridningen. Det var kul. Kändes som en del bitar föll på plats. Ska försöka få ihop en turridning i mellandagarna när det är ljust ute. Kan ju förbanna lite att jag väntat så här länge, men den som väntar på nåt gott...

I onsdags åkte Anna, jag och Camilla (sjukgymnasten) med Josefin till Nyköping. Där fick hon en NF.walker. Det är en slags gåställning. Återkommer med kort senare. Josefin verkar gilla den. Hon kan röra fötterna i gårörelser, men balansen fungerar inte, mest pga att huvudet är så tungt, eller egentligen är det väl nackmusklerna som inte är tillräckligt starka för att hon ska orka hålla upp huvudet hela tiden...

Idag kom Camilla och logopeden hit. Josefin fick sjukgymnastik och vi diskuterade kommunikation. Ska börja jobba med bilder för at försöka hitta ett sätt för Josefin att kunna kommuniicera med oss. Vi tycker ju att hon förstår en hel del av det vi säger till henne, men hon saknar helt ett språk utåt. Tur att hon har ett så talande ansikte.

Sen åkte Anna, jag och Jossan på stan och jag shoppade och blev på bra humör när jag faktiskt hittade två toppar som passade bra. Köpte också ett par jenas. Mina gamla har visst "krympt" i tvätten. På kvällen har jag varit på bokcirkel. Vi har läst "Doppler" av Erland Loe, inte en av mina större favoriter, men vi fick en del att diskutera om. Vi blev bjudna på glögg, lussekatter och pepparkakor, sen paj på det. Årets första glögg. Måste bero på vädret för annars brukar jag nog ha smakat av det tidigare.

Så i stora hela några riktigt bra dagar. Lexi har dessutom fått spel och springer omkring som en galning, fram och tillbaka, i skogen. Inne vill hon bara kela, eller så sover hon. Fick hem hennes regnoverall idag. Beställde på postorder efter en del hjälp av Carina, Tindras matte. Provade den på Lexi och hon blev stel som en pinne. Men, men, det ger sig nog när vi går ut i regnet nästa gång och hon inser fördelarna (hoppas jag i allafall)...

Inatt ska jag sova med Josefin och jag hoppas det blir en bra natt. Imorgon ska Mannen och jag ut och svänga om de lurviga tillsammans med några vänner. Länge sen jag var ute så...

Inga kommentarer: