söndag 9 december 2007

Händelserik och bra helg


Nu är det söndagkväll. Helgen är slut, men vi har haft en bra helg. I fredags var vi ute och dansade till "Black jack". Vi är ett gäng som har som tradition att gå ut när de spelar här. Brukar vara lagom med folk, men i fredags var det fullt. Träffade gamla elever och insåg verkligen att åren går... hade en mycket trevlig kväll.


I lördags var vi och åt julbord på Himlinge. Vilket ställe och vilken mysfaktor. De har byggt upp en hel sagovärld utefter väggarna , som nu naturligtvis innehöll en hel del tomtar. Dessutom fanns en liten damm med bro som man gick över, innomhus. Så otroligt mysigt även för oss vuxna. Sen var dessutom maten helt suverän. Den bästa julbord jag någonsin ätit. Vi bjöd min mamma och Klas mormor och de var nöjda också. Även Kaisa klarade eftermiddagen utan att bli alltför otålig... Jag rekommenderar verkligen stället om ni är ute och åker i Sörmland någon gång. Ligger i Floda utanför Katrineholm ( http://www.himlinge.com/). Mysgt att bara ta en fika där.


Idag åkte mannen, jag och Kaisa till Linköping för att gå på IKEA och för att leta efter julklappar. Köpte röda stolöverdarg tillvåra barstolar så nu är köket så julmysigt så... Blev julklapp både till sonen och till Jossan också. Sen köpte jag ett aktivitetsspel till Lexi. Det var ingen julklapp utan hon har redan fått leka med den. Gick sådär. Hon hittade en del godisbitar och jag tror att, efter lite träning, så kommer hon att fatta vinken...

Så, i stora hela, har helgen varit väldigt bra... sånär som på vädret. Kan vi inte ta och få lite snö nu, tack!!!

Inga kommentarer: