torsdag 13 december 2007

Längtar

Inget är som väntans tider...
Kvart i tre ska jag träffa vår nya pärla. Vi har troligen kommit på namnet, men ska bestämma oss ikväll, så jag håller tyst tills det är klart. Städade hela nedervåningen igår. Vi fick mycket praktiska saker åtgärdade, sånt som blivit ogjort av ren slöhet. Tex att fästa upp sladdar. var på djuraffären och köpte en transportbur som skulle rymma två cockrar. De hade halva priset. Inte illa alls. Lexi har ju setat med sele, men så kan vi inte ha två hundar.

Ja, kom ut till bilen då, med nya buren. Passade jättebra tills jag skulle lyfta in Jossans rullstol. Det slog på två, ynka, cm. Fick snällt gå in och lämna tillbaka buren. Vi blir troligen tvugna att specialtillverka en bur som är lite smalare, men kan då vara lite djupare istället. Nu skulle de få in en anna bur nästa vecka och vi ska kolla om den eventuellt är smalare innan vi gör något. Ska inte ut och åka med lillan än i allafall. Hon ska få bli hemtam här några dagar först...

Så, nästa gång jag bloggar lär det bara handla om valpen. Undra hur Lexi och Katten reagerar. Spänningen är olidlig.

Annars har jag varit på Luciafirande på dagis. Det är så gulligt. Alla tjejer utom två var Lucior. Kaisa ville vara tärna och en anna flicka var tomte. Tror faktiskt att kaisa bara varit Lucia ett år. Annars har hon valt andra alternativ...

Inga kommentarer: