fredag 30 januari 2009

Effektiv fredag

Idag har jag varit effektiv och då är klockan bara ett nu...

Morgonen började med att jag vaknade av en duns. Det var mörkt i sovrummet och jag började treva efter Josefin, men jag hittade henne inte. Hon hade ramlat ur sängen, trots att vi hade kuddar som en vall vid sidan av sängen. Gissa om jag blev rädd. Har alltid känt en oro för den dagen Josefin ska slå i huvudet eftersom jag inte vet hur hon reagerar på det. Troligen hade hon lyckats få upp huvudet ovanför kanten och ramlat av huvudets tyngd, med huvudet före rätt ner i... hundbädden. Jag tackar gudarna för att den låg där och dämpade fallet. Fick upp Josefin i famnen och hon gnällde med stängda ögon. Trodde hon gjort sig rejält illa, men icke. Reaktionen berodde på att hon fortfarande, mer eller mindre, sov. Hon sov två timmar till i min famn. Min oro släppte inte fören vi gått upp och hon log mot mig. Då var allt bra igen...

Därefter har jag hunnit med massor. Kokade havregrynsgröt och matade Jossan. uppdaterade Yvonnes hemsida med Myrans namn och reg.nr. Sopa hall och kök samt skura av golvet. Dessutom har jag lagat och mixat ca. 25 portioner Jossanmat. Sen har jag gett Josefin lunch och hunnit äta själv. Bra gjort på 4 timmar. Nu ska vi strax bädda ner oss i soffan och vila. Anna har semester idag och jag jobbar med Josefin. Klas kom just hem med Kaisa och en kompis och sen åkte han tillbaka till jobbet.

Och ikväll blir det Tacos, på beställning från Kaisa. Sen blir det TV soffan med "Vem vet mest", "postkoden" och "På spåret". En höjdarkväll för oss "pensionärer"...

1 kommentar:

Ciccis Dagbok sa...

Hej
Ja, det var ju en himlans tur att hundbädden låg just där. Antar att allt är väl med Jossan.
Postkodsmiljonären tittade jag oxå på, men blir mest smått irriterad. Vilka pensionärer pratar vi om i samhället när vi säger att dom har så dåligt ställt? Jag bara undrar, för i postkoden verkar alla pensionärer ha hur många lotter som helst i hushållet, jag kan fasiken inte fatta hur en del har råd med låtter för 1000-2000 i månaden. GRATTIS du har vunnit och ja ni har ju 4 lotter så det blir.... fasiken vad trött jag är på att höra det. Fattiga pensinärer och rika pensionärer vilken klass skillnad vi har i detta Sverige land. Det är sorgligt tycker jag.
Nu har jag hävt ur mig, det kändes skönt haha.
Ha det bäst
Kramiz
/Cicci