söndag 18 januari 2009

Segt värre

Josefins feber gav sig redan på fredagkvällen och hon har varit mycket piggare. men hon är snorig och har slem i halsen, vilket märks när hon ska äta. Själv är jag som sämst idag, men har fortfarande ingen feber. Näsan rinner, huvudet känns som en ballong, nyser och hostar och fryser och svettas. men värst är att jag inte orkar något, har ont i kroppen. Just nu önskar jag nästan att jag kunde få feber så att jag blir av med skiten, men de orden lär jag väl ångra...



Sen mellan varven känner jag mig riktigt pigg och då blir jag rastlös direkt. Igår gjordre jag timbalkost till Josefin för första gången. I vanliga fall lagar vi mat och mixar ihop allt och stoppar i portionspåsar. men på Näckis har de specialkost och jag ser hur Josefin njuter av att få maten fördelad så att hon får olika smakupplevelser. Så jag började leta på internet och hittade ett recept som gav mig en idé om hur jag skulle bära mig åt. Jag tog 800g fisk och mixade i matberedaren med salt och peppar. Sen "gafflade" jag fem ägg ochrörde slutligen ner fisken. Tog en stund att få allt till en jämn smet. Sen tog jag fram min muffinsbakform, som har 12 hål. I dem la jag ner smeten och gräddade i ugnen. Blev som fiskomelettmuffins. Kokade lite morötter som jag mixade och la i påsar, samt sås som jaag frös som istärningar. Nu är dte bara att koka potatis till så kan Josefin få sin smakupplevelse. Idag ska hon få smaka, men jag har tjuvsmakat och det var gott, så tror att hon kommer att gilla det. Detta kan man göra med vad som helst, kött, kyckling, korv etc. Men nästa gång ska jag minska ägg och kanske ha lite mjölk i. Måste prova mig fram. Sen, om det funkar, ska jag baka i en hel ungsplåt, blir mer åt gången. Spännande!!!

Jag hoppas jag piggnar till för jag ska på mammografi imorgon och har redan fått ändra en tid. Sen ska jag och hundarna åka till Marie och sova kvar på fredag. Cicci kommer dit med hundarna också. Vi ska trimma och spåra och det ska bli så trevligt. Detta har varit planerat i flera veckor så tusan om jag inte ska orka åka. Vet att Cicci mår ungefär som jag just nu så vi får väl ta till alla huskurer som finns. I normala fall brukar jag kurera mig med wisky, det värmer vill jag lova, men har jag bestämt mig så har jag. Ska inte dricka alkohol fören 13 mars, då jag åker på kryssning till Helsingfors med syrran och mamma...

Inga kommentarer: