torsdag 15 januari 2009

Träningsvecka och ev. influensavarning!!!

I måndags åkte Anna och jag med Josefin till "Näckis i Eskilstuna på habdagar. Tyvärr var detta sista gången eftersom det är omstruktureringar på gång. Vi komme räven i framtiden att bli erbjudna olika aktiviteter men inte med övernattning. Anars är det så skönt at bo på "hotell Granen". Hab personalen är helt suveräna och man känne rsig som hemma där. Dagarna har innehållit gynpa, bad och kommunikation. På måndagkvällen badade jag och Josefin. Vi hade poolen helt för oss själva och Josefin gapskrattade när jag blåste bubblor i vattnet...

Annars är alltid en av höjdpunkterna bad med Inger. Här ser nu hur Josefin försöker blåsa bubblor i vattnet. Hon är otrolig på att hålla huvudet så att näsan inte ska ramla ner i vattnet, men visst blir dte en och annan kallsup mellan varven.
Sen gillar Josefin att bara ligga och mysa i vattnet. Anna behöve rbara hålla henne lätt under ryggen eller nacken, men måste hela tiden vara berädd på att hon kan rycka till.

En annan favorit är vita bollhavet. De har ett suveränt avslappningsrum med fiiberoptikbelysning mm. Bollarna är så goda att smaka på.

Josefin älskar såpbubblor och hon visade tydligt med armarna (och med ljud) att hon ville ha mera bubblor. Nu har jag beställt en pipa som man kan blåsa bubblor med. för att kunna träna Josefin att blåsa själv. Ska bli spännande att se hur det går.

De hade också ett roligt kulspel (som jag för övrigt också beställt). Man släpper en kula som åker nerför banan. I slutet finns fem plattor som avger olika toner när kulan faller på dem. Jättekul tyckte Josefin.
Vi åkte hem över natten på tisdagen eftersom jag skulle iväg på årets första ridning. Jag har väl mått lite si och så ett tag och orkade till slut inte rida mer. Hade ont i armar och ben. Kroppen ville inte mer. På onsdagen vaknade jag med ont i halsen. Åkte iväg till Eskilstuna men fick ont i lederna vid minsta lilla. Farmor kom på kvällen. Klas kom också dit med farfar och släpkärra för att hämta hem en höj- och sänkbar 120 brits, som vi fått köpa till Josefin. Perfekt att gympa på och sparar våra ryggar. Jag följde med Klas hem. Farmor stannar kvar idag och får "utbildning". Sen kommer hon och Josefin hem. Har sovit riktigt bra i natt för första gången på veckor. Men mår inte riktigt bra. Huvudet känns stort och känner av kroppen. Sticker i både hals och näsa. men ingen feber. Blir rastlös mellan varven, men så fort jag gör något börjar jag kallsvettas. Kan det vara influensan som är på G??? Hoppas verkligen inte det. Mattias stannade hemma från skolan idag och jag hör hur han ligger där uppe och hostar...
I övrig har Ebba i år lyckats med bedriften att tugga sönder Klas glasögon, mina nya schollsandaler samt Josefins glasögon. Glasögon smakar mycket bättre än tuggben. Det är plastdelarna hon får i sig, resten får vara. Sandalerna hade småpärlor på som hon tyckte mycket om, tyvärr gjorde matte det också, men då på skorna och inte överallt på rumsgolvet. Som vanligt får hon dessa ryck när jag är borta av en eller annan anledning. Just nu ligger hon inne i bilburen och sover. Vi lyfte in den en dag när vi hade fullt i bilen och Ebba sprang rakt in och la sig, så den har fått stå kvar i hallen, men burdörren är öppen så vi stänger INTE in henne. Konstigt nog verkar dne ha lite lugnande inverkan på henne.
Idag orkar jag inte ge mig ut på promenad och Klas är i Linköping, över natten, på ledningsgruppsmöte. Så det blev till att gömma korv på tomten och släppa ut hundarna. De hade att göra en halv timme och nu sover de så sött.

1 kommentar:

Solen i mitt liv sa...

Är lite hemlig i min blogg :-) men jag ser att vi går till samma badtant :-) min lilla tjej älskar Inger och har gjort jätteframsteg tillsammans med henne och de andra på hab i Eskilstuna.
Kram