söndag 4 januari 2009

Underbara vinter!!!

Det må vara kallt ute när termometern kryper ner under minus 10, men vilken härlig vinterdag det varit idag. Vi åkte ut till svärföräldrarna, som bor i Fiskeboda 3 mil härifrån. Farmor hade jobbat med Josefin i natt och bjöd in oss på söndagsstek. Så gott så. Vi hann med två långa turer ute i solskenet med hundar och barn.

Mina svärföräldrar har en Softie, Molly, och mittemot dem, i huset ovan, bor en svart cockergrabb som heter Floyd. Hundarna njöt av friheten på gärdet, Det var fyra småtokiga hundar, eller snarare mullvader, som sprang omkring i snön. den ena lyckligare än den andre...


Det var inte så lätt att fånga alla på bild. Tog 350 kort och slängde nog närmare 300 av dem. Inte för att alla var dåliga, men motiven blev lite uttjatade till slut.

Ebba far som en jehu och nosen är mest under snön. Så såg hon ut därefter också.

Lexi var i toppform. Hon gillar verkligen Floyd och ännu mer gillar hon hans husse som alltid har något gott i fickan.

Kaisa gjorde snöänglar. Även jag hamnade i snön viftandes med armar och ben, men det fotot ska jag skona er ifrån.

Josefin, som sitter still, var ordentligt påpulsad för att hålla värmen.

Men hon njöt också, mest av all tjoande och stojande skulle jag tro.

Vi gick ut på isen på hjälmaren. Och för er som eventuellt haft era tvivel, har jag nu bevis för att solen faktiskt är en stjärna.

Molly poserade inne på kössoffan. Hon är bra söt...

Även Lexi ville vara med på kort.
Vilken toppendag. Det ska bara vara snö på vintern. Man blir så mycket gladare då (bara man slipper skotta). Hoppas detta håller i sig några dagar, eller helst veckor.
Igår hade vi Per, Teres och deras barn här på tacosbuffé. Klas och Per tog några öl. Jag nöjde mig med måltidsdryck eftersom jag har så himla bra karaktär (eller hur!!!). Kaisa leker bra med Felicia och Stina så det är alltid så lugnt och skönt att umgås med dem. Här lyssnas det ju en hel del på musik och vi har ganska bred musiksmak. Så igår laddade jag ner Spotify. För 99 kr/mån får man tillgång till flera miljoner låtar, gammalt som nytt och utbudet ökar hela tiden. Du kan göra egna spellistor, men du kan inte laddad ner något utan kan gå in via inlogg på vilken dator som hellst. Toppen. I morse letade jag lite bland finsk musik och hittade massor. Detta skulle min bror Hannu ha gillat (han dog -97 i hjärtinfarkt). Så gillar man musik och vill vara laglydig, då är detta bra. Är enklare än Youtube.
I natt har jag Josefin så det blir till att krypa i säng tidigt för man vet aldrig om eller hur mycket man får sova...

1 kommentar:

Ciccis Dagbok sa...

Du är en riktig mästerfotograf :-)
Så härliga bilder o den med solen är fantastisk.
Kramiz