torsdag 29 januari 2009

Ebba

Igår var jag på höfteröngten med Ebba. Veterinären tyckte att höfterna såg toppen ut och undrade om jag skulle avla på henne. Skoj när de uppskattar ens hund. dert roliga var att Cicci tydligen varit iväg smatidigt med, Ebbas bror, Bernhard, så nu väntar vi spänt på resultaten.

Idag har jag hjälpt Annelee igen och konkat kartonger. Tur tat hon bor på första våningen och att det är hiss till nya lägenheten, som ligger mitt i stan. Det gick så bra att vi fick massa tid över. Gick på stan en sväng tillsammans. Hittade en ny handväsak på Åhlens. Blev kärlek vid första ögonkastet. Har letat i ett halvår, men inte hittat någon jag velat ha. Tog en pajlunch på fiket och slögick i lite affärer. Så skönt så.

Igår köpte jag ny hundmat till Ebba och Lexi. Har haft ett foder som innehåller alger. Första säcken åt de bra, men andra har det gått si och så med, men pälsen är toppen på båda hundarna. Gick nu tillbaka till Royal igen och gissa vad bra de åt. Ebba vägde föresten 12.8 kg hos veterinären...

På lördag ska Klas och jag åka till Stockholm över natten. Vi ska bo hos vår kompis Nisse och hans sambo Anja och vi ska roa oss med att spela kort. Jag ska titta på när de andra dricker wisky!!! På hemvägen ska vi in på IKEA vid Kungens Kurva. Får se om vi gör några bra fynd. Jossan ska till kortids imorgon och Mattias ska vara barnvakt till Kaisa när vi åker. Man är allt bra borskämd med en stor son som kan hjälpa till. Hur ska de bli när han ger sig av för att plugga på högskola. Funderar visst på Gotland till hösten. Mamma lär sakna sin förstfödde, kan jag tro...
Så trevlig helg på er...

Inga kommentarer: