onsdag 21 januari 2009

Bättre och bättre da för da!!!

Börjar med att sätta in ett foto på min blekfia när hon lyssnar på "Sjumilakliv" av Martin Stenmarck. Den låten är absolut favorit. Ingen annan låt kommer i närheten av den. Hela Josefin sprätter och skiner upp när vi spelar den.

I övrigt hade jag en deja vu upplevelse idag när jag läste Susannas blogg (Myscockrarna). Vissa stycken kunde ha varit skrivna av mig ordagrant. Vi verkar dras med samma åkomma hon och jag och även barnen drabbas. Mattias har varit hemma sen torsdags, Kaisa var hemma igår och Jossan var ju dålig i slutet av förra veckan. Klas känner av förkylningen, men inte alls så att han är sjuk. Och damråttorna har förökat sig även här. Igår sa Klas att det nog är dags att ta tag i det nu. Och ni vet hur det är med den av motsatta könen, ser de att det är smutsigt är det dags att ringa in Anticimex...

Det konstiga med denna förkylning, som sätter sig på kroppen, är att själva skallen varit vaken. Så jag har tillbringat mer tid än vanligt vid datorn. Har gjort informationsblad och almanackor åt Yvonne på Ulvstorp och har gjort klart Josefins nya hemsida. Så nu sitter jag utan projekt igen. Vad ska jag nu göra tro??? Saknar skogspromenaderna med hundarna, men där säger kroppen fortfarande ifrån. Ska ta mig ut en sväng i allafall och kasta ut lite gott så de får springa av sig någon annanstans än bara på tomten. Som tur är bor vi ju granne med skogen (också).

Ser fram mot fredag då jag åker till Ebbas uppfödare Marie. Cicci, som har Ebbas bror Bernhard och systerson Milton, kommer också. Vi ska sova kvar, trimma hundar och spåra. Ser fram mot detta.

Och nästa vecka ska Ebba på höftröngten...

Inga kommentarer: