måndag 12 maj 2008

Ringträning

Ikväll har jag varit på ringträning vid Himmelstalund i Norrköping. Och det behövdes. I början gick Ebba bara med nosen i backen. Jill, som hjälpte oss, försökte också gå och lyckades lite bättre än jag. Sen skulle hon stå fint och jag lärde mig hur jag ska hålla huvudet på bästa sätt, men när jag tog tag i svansen satte sig Ebba ner...varenda gång.

Det blev en hel del träning, jag lockade och lockade. Efter kanske dryga halvtimmen började Ebba att titta upp mer och mer. Hon blev lite intresserad av matte ige. Så det går nog om jag ligger i hårdträning fram till helgen. Sittandet däremot fick vi inte bukt på. Det konstiga är att hon inte gjort så förr. Hon har alltid varit svår att ställa, att få bakbenen snyggt, men hon har aldrig satt sig ner. Hmm...

Hur som, var det väldigt trevligt. Jill är otroligt duktig på detta och hon är bra på att ge tips så att man förstår. Vi planerar att försöka träffas en gång till innan Norrköpingsutställningen i slutet av maj....
Sittandes på knä från vänster, Stina med valpen Tony. Brevid står Lena och håller Ebba. Bakom henne står Ann Catrin. Brevid henne står veronica och framför henne, på knä står Anette med Tonys syster (som heter nått på H har jag för mig, Hilda, Hulda eller nåt kanske, eller så är jag helt ute och cyklar som vanligt vad gäller namn). Sen har vi Jill med sin zeke och därefter Bodil med Penny.

Efter träningen stog vi kvar ett bra tag och pratade. Kul att träffa trevliga hundmänniskor... Önskar bara att jag tagit med massäck för jag blev väldigt hungrig. Fick stanna på macken o köpa en macka på hemvägen...

En bild bara på hundarna. Synd att jag missade att jag skuggade Tony. Veronica hade bättre kameraöga än jag så hon fick nog ett bättre kort!!

Sen måste jag ju bara visa hur våra hundar njuter av att jag hägnat in vår altan på framsidan... Det fläktar en del där, så till och med Ebba, som blir så varm, lägger sig i solen.

Inga kommentarer: