måndag 26 maj 2008

cockerdag

I söndags var det aktivitetsdag i Söderköping med Östregötlands Cockerklubb. Utsocknes som vi var, träffades vi på parkeringen; jag, Kaisa, Marie, Cicci, Ubbe, Tobias och alla hundarna. Vi9 började med tipspromenad. Sen anmälde vi oss till drive-iin utställningen. Då kom Bodil och sandra med alla hundarna. (Så det var bara Petra som fattdes).

Vi hade toppenväder och så här somrig såg "Världens Bästa Uppfödare" (enligt mig) ut...


Ubbe fick vara både assisterande fotograf och hund- samt barnvakt under dagen. Tack för hjälpen, den var guld värd...

Vi roade oss med cockerrace. Måste erkänna att jag aldrig trodde att alla hundarna skulle springa efter matte/husse, men det gjorde dem, sånär som på en eller två, och fort gick det...

Cicci och Marie var först ut i ringen och gick mot varandra med Bernhard och Hugo...

Ebba har aldrig tidgare skött sig så bra. Både gick och stog bra. Omdömet kommer senare på hemsidan. Hon kom trea av tre.

Lexi är lättställd, men ville däremot inte gå hela tiden i ringen och på omdömet står bl.a. rör sig fint när hon vill.. Vi gck mot både Sandra och Bodl. Lexi kom tvåa...

Penny vann och blev BIM. Joker blev BIR...

Sen anordnades "Barn och hund" och efter mycket om och men gick Kasa upp med Lexi. med facit i hand kanske hon skulle pröva Ebba istället. Tobias gick med Bernhard. Kaisa var duktig, fick Lexi att stå i början, men sen vlle hon till matte så jag fick springa framför dem. Duktiga barn... Övning ger färdighet.

Och så var halva släkten på plats för Ebba. Vi tog ett kort på de av Jokers avkommor som var på plats. Texas, Pondus, Bernhard, Pajas och Ebba...
Och när jag kom hem med två utmattade hundar och en trött Kaisa, hade mannen börjat riva upp väggen mellan nybygget och vardagsrummet. Lurade ut honom på middag och sen fortsatte vi och rensade upp i vardagsrummet så att jag kan börja slipa väggarna någon dag och sen tapetsera.
I morse åkte jag till Ulvstorp på en turridning i skogen. Toppen. Sen gick vi en sväng, med 10 hundar, i skogen. När vi kom tllbaka hoppade Lexi upp i kofferten på vår bil och la sig fast jag gick runt knuten och satt och pratade i en halvtmme. Och dagen innan var hon så mattig så!!!
Nu måste jag bestämma mig om jag ska anmäla Lexi till gränna. Tiden går ut idag!!!

Inga kommentarer: