tisdag 20 maj 2008

Härlig Helg

Som jag skrev igår, har jag tillbringat hela helgen i Tyringe utan för Hässleholm. Sex hundar och fyra fruntimmer (Jag, Bodil, Marie och Petra) i en lägenhet. Tack Petra för din gätsfrihet...
Det blev ett kärt återseende när Petra äntligen fick träffa Hugo igen...

Bodil och jag åkte tåg. Marie kom med bilen. Så när hon kom, packade vi in alla sex hundarna i bilen och begav oss ut i skogen med dem. Det behövde allesammans. Strålande solsken!!!

Ebba sprang och tungan hängde ute mest hela tiden...

Sen blev det ansiktsmask, rödvin och en hel del prat!!!
Efter frukost, på lördagen, åkte vi hem till Carina för att träffa henne och för att få titta på valparna. Där mötte vi även Maria med Mio och valpen Eros, en liten goding.
Han var 12 veckor gammal, men jag konstaterade att jag aldrg sett Ebba så loiten. Hon var mer rejäl, redan från början. Vägde Ebba och vågen stannade på 11.4 kg.

Och naturligtvis blev Bastian favoriten...
Carina bjöd på cheescake i trädgården. Det var otroligt gott. Tack för det!!!

Sen åkte vi, mätta som tusan, ut till Hovdala för att Grilla. På vägen fcik hundarna bada, men det var bara Pondus som löpte linan ut. De andra var mer fega...

I skogen slängde jag ut fem korvar i små bitar och sen fick hundarna nosa. Behöver jag tala om att vi hade trötta hundar på kvällen, och vi som skulle bada och trimma dem inför morgondagen

Vilken tur att Marie hade bilen med sig. Fyra cockrar samsades i buren utan några problem...

På söndagen åkte vi till utställningen vid 8. Solen sken, men det var lite kyligt. Jag var väldigt nervös innan vi skulle in i ringen, men det gick bra. Hade en trevlig dag och träffade mycket folk som vi pratade med. blev en del shopping också. jag köpte ett trimbord, som Marie tog med i bilen. Får den av henne på söndag i Söderköping. mer om utställningen kan ni läsa om på hemsidan under Ebbas flik. Har även satt in foton och kommentaren där.
Marie begav siig hem sent på eftermiddagen, men Bodil och jag stannade en natt till...
På måndagmorgonen, begav vi oss ut i skogen tillsammans med Petras mamma och hennes två cockrar. Även nu sken solen och hundarna busade för fullt...


Lady stog så fint i gräset...

och det var full fart på Smilla. Vi konstaterade föresten att våra cockrar var lite av rasister. Det var alla mot stackars Smilla ett tag. De har inte riktigt samma lekkoder så jag tror att de missförstod varandra en hel del. Visst är hon graciös och vacker och har härlig färg.

Vi gick i härliga hagar och hundarna trivdes...

Penny posserade . Ljuvlig liten tjej!!!

Liten och stor, eller är det kanske tvärtom???

Mattes lilla pärla. Ebba har varit så härlig hela helgen och hon har fått sova hos matte. Hmm...

Och här posserar hundarna. Chanell, penny, Ebba, Zita, Lady och Smilla...

Inga kommentarer: