lördag 24 maj 2008

Härliga sol!!!

Idag har vi varit ute hela dagen. Baksidan har ju varit full med byggmaterial och dyligt så gräset har inte blivit klippt i år!!! Så efter frukost bestämde jag mig för att klippa gräset. Var tvungen att använda trimmern eftersom gräset var så högt. Klas plockade fram utemöblerna. Då kom jag på att de nog skulle oljas. Medan Klas tog Kaisa och kompisen Sofia till tivolit, som är i stan, oljade jag och Mattias möblerna. Sen lagade vi skyddsnätet på stutsmattan och flyttade den till ett bättre ställe.. När vi rev gamla altanen sparade vi all material eftersom Klas bror ska ha det. Så vi samlade ihop allt och stoppade in i bilen och Klas körde hem det till sin bror. Lite bråte mindre på tomten. Sen började jag rensa i rabatten och så slutligen sopade jag på gatan och i gången vid huset... Känner mig så nyttig så!

Hundaran har varit med oss ute hela dagen och de har verkligen sett ut att trivas. på eftermiddagen gav jag dem varsitt märgben som de tllbringade nästan två timmar med.

Lexi lesnade före Ebba och ville mysa med matte istället. Nu håller Klas på med grillen. Fiisk och färsk potatis. Mums. Sen sk ajag ta en promenad med hundarna i skogen och så blir det nog hundbad...
Imorgon åker Kaisa och jag med båda hundarna till Söderköping på östergötlands cockerklubbs aktivitetsdag. De har drive-in utställning och ska nog ställa båda hundarna. Vill se hur Lexi beter sig i ringen, i övrigt är hon inte proffsigt trimmad...
Marie kommer med mitt nya trimbord, och Cicci och familjen kommer så Kaisa och Tobias får leka. Bodil kommer. Så det blir kul att ses igen.

Inga kommentarer: