söndag 20 april 2008

Storstadshelg

Jo vi kom iväg till Stockholm i fredags. Jag hoppade omkring på kryckor och svor. Jo, jag svor. gick så himla långsamt och vi är vana med tempo när vi går. Tycker det var mer jobbigt att hoppa omkring på kryckorna än det var att gå på foten, så på kvälllen blev de kvar i lägenheten.

Vi hade en toppenlägenhet. Fräsch med sköna sängar. På kvällen hade vi bokat bord på en italiensk restaurang, Porto Fino. Vilket ställe. Sånär som på min förätt, som delvis bestod av varmakoppen liknande dryck, så var maten gudomlig. Bland det bättre jag ätit någonsin.

På lördagen tog vi tunnelbanan till T-centralen och gick sen och köpte byxor och en t-shirt till Klas. Gick mycket bättre att stödja på foten, så vi gick hela vägen tillbaka till Zinkensdamm...
På eftermiddagen gick vi hem till Sabina och Lena. Där tog jag ett varmt bad och det var toppen för benet. Sen bjöd de på tre rätters middag. Så gott så. Därefter tog vi bussen för att se Håkan Hellström på Fryshuset

Det var fullsatt. Tyvärr var det betydligt mer jobbigt att stå still på foten, jämfört med att gå. Hade värk och blev irriterad. Kände lite att jag förstörde Klas möjligheter att njuta av konserten. Slutligen fick vi sätta oss på läktaren med sittplatser och jäklar vilket ös det blev. Nu kunde jag njuta av konserten igen (tills en tjej tappade ballansen och landade på mitt knä med sin sko - då svor jag lite till)... Håkan är en suverän scenmänniska som bara sprudlar av glädje. Vilket jubel det var efteråt. Golvet gungade i lokalen flera gånger under kvällen och jag tror aldrig jag varit på en konsert där publiken sjungit med så mycket. Helt underbart.

Efteråt tog vi tunnelbanan tillbaka tll Zinkensdamm, köpte med oss en piizza, och gick hem. Ingen av oss var sugen på en pubrunda. kvällen var toppen som den var.

Idag handlade vi ett par grejer till och promenerade i solen. Vilket väder. Tog tåget hem vid 2. Kom hem till en toppendag. Var på baksidan och satte ihop Kaisas stutsmatta. Sen tog Mattias och jag en långis med hundarna. Har inga som helst problem med att gå idag. När vi kom hem låg Kaisa på toagolvet med huvudvärk. Sen kräktes hon och somnade. Hoppas det beror på något hon ätit. Vi har ju nyss haft magsjuka. Stackarn. Imorgon är hon i allafall ledig tillsammans med mig. Hoppas vädret håller i sig!!!

Inga kommentarer: