onsdag 30 april 2008

Långhelg

Vår två-åring 1/5
Jaha så var det valborgsmässoafton igen och riktig vår ute. Syrenerna har stora knoppar och björkarna har slagit ut. Gullvivorna blommar och tulpanerna håller på att vissna. Undrar om det blir som förra sommaren, man kan bada i början av juni, men sen är sommaren slut. Tiden är ur led...



Men njuter av vädret nu. Jobbade på skolan igår. Ljudnivån är inte av denna värld. har vant av mig totalt. Då var det desto skönare att åka iväg och rida igår kväll. det var första gången jag reda efter att jag åkte av och måste erkänna att det fanns där i bakhuvudet. Inte så att jag var rädd, men jag var mer koncentrerad och lite spänd. Vi red ut i skogen. Så härligt så...



Har köpt homeopatpiller av Yvonne, som ska skydda mot fästingar, borelia och stelkramp. Gav hundarna och katten första dosen igår. Sen ska de ha en dos i veckan. plockar festingar konstant på hundarna och Ebba får stora svullnader av dem, är lite överkänslig tror jag. Usch vilka djur det är!!!



På tal om Ebba så har hon ju periodvis varit till salu här (he, he). Tror hon fattat det för igår var hon mycket lugnare (men kissar fortfarande inne) och kom bara jag visade kopplet ute. likaså idag. Undrar om hon håller på att bli könsmogen, hon blir 7 månader imorgon, för hon luktar så dant i buskarna där hanhundarna kissat. dessutom har jag märkt att hon har enorm luktsinne. Spårar för fullt i skogen, speciellt där jag vet att rådjuren brukar hålla till. Springer kors och tvärs med nosen i marken...



Lexi fyller två imorgon. Hon är en riktig goding. Kommer alltid på inkallning just nu. Lugnade ner sig massor efter löpet. Har inte heller varit problem med andra tikar. Tror att Yvonnes piller funkade.



Mannen har fortfarande ont i ryggen,. Var hos naprapat för andra gången i morse och ska tillbaka på fredag. Vi är bjudna på grillning ikväll, men vet inte om vi ska stå över och ta en grillning hemma istället. Får se. Först ska jag och Anna åka på handikappridning med Jossan och sen ska vi skjutsa henne till farmor, som ska jobba.



På lördag får vi storfrämmande. Då kommer Ebbas bror Bernhard, från Oxelesund, med sin familj. De kommer på eftermiddagen så att vi kan släppa fyra hundar i skogen. De har en Leonberger också. sen ska vi grilla om vädret tillåter, annars blir det annan god mat. Ska bli så trevligt så.



Nästa tisdag ska jag, Kaisa, Bodil och Sandra åka till Västervik med hundaran och hälsa på Ebbas uppfödare Marie. Ser fram mot det också.



Kul att ha lite att se fram mot. Sen ska vi ju till Hässleholm, till Petra den 16 maj på lång weekend med utställning och umgänge. 5 juni åker jag till tallin med mamma, syrran och en kompis. 13 juni blir det Gränna. Vi har bokat tre campingstugor norr om Gränna och blir kvar hela helgen. utställning både lördag och söndag. Däremellan ska jag ställa i Norrköping i slutet av maj och troligen i söderköping 25 maj.



Just nu mår jag otroligt bra och livet känns härligt. Hoppas bara Klas blir bra i ryggen så är allt toppen...

Trevlig helg på er alla!!!

Inga kommentarer: