måndag 21 april 2008

Kaisaridning i solskenet

Vaknade till strålande solsken i morse. kaisa var ledig idag eftersom jag ska jobba på skolan imorgon. Ringde Bodil och försökte få till en hundpromenadsträff. men icke. Som vanlig krockar våar scheman totalt. Då ringde jag Yvonne och frågade om jag kunde komma och rida med Kaisa och det gick bra...

Det var första gången som Kaisa tyckte det var riktigt kul att rida. Tidigare har hon varit lite rädd, men nu satt hon riktigt rak i ryggen. Yvonnes dotter, Josefine, ledde Kaisa så att jag fick filma en snutt. Tack för det!!! Filmen har jag satt in här nedan. Vi var kvar på Ulvstorp en stund och njöt av det fina vädret. Hemma håller ju snickaren till på baksidan så vi är "tomtlösa" dagtid. Lite trist, men får trösta mig med att det blir fint så småningom. Sen åkte Kaisa och jag ut i skogen och släppte lös hundarna. Ebba har börjat jaga hönsen på Ulvstorp så jag vågar inte ha henne lös där just nu...

Vid fyra slutade snickaren för dagen och ytterdörren ställdes upp. Hundarna betedde sig som kalvar på grönbete. Blev alldeles lyckliga och sprang ut och in och busade. De har nog kännt sig lite instängda. Visst blir man pigg och glad när solen skiner.

Har föresten skrivit in mig på Aftonbladets viktklubb idag. Vill ha bort 15 kg. Får väl ha som morot att jag skriver in min viktminskning här varje måndag... så får jag skämmas lite om karaktären sviker!!!


Inga kommentarer: