fredag 18 april 2008

Bättre idag

Åkte till akuten igårkväll, för att vara på säkra sidan. Trodde väl egentligen inte att något var av, men värken blev värre ett tag så jag ringde och de ville att jag skulle komma. Sen tjatade svärmor lite också!!! Kom till akuten och 10 minuter senare var jag röngtad och klar. Väntade bara på läklaruttlåtande. Läkaren, en skojfrisk figur, kom in och frågade om jag hade tid att bli opererad... Neej, svarade jag, lite snopet, innan han började skratta. Har lite blödningar inne i benet, men inget är av. 300 kr för att bekräfta det jag själv trodde, men nu kan jag åka till Stockholm utan att oroa mig för att göra skadan värre. Fick kryckor och värktabletter och det behövdes för vaknade inatt, flera gånger av att jag hade ont. Men är mycket bättre idag och kan stödja mer och mer på foten. Men känns som jag har en tång som kniper om smalbenet...

Jo, i eftermiddag åker jag och Klas till stockholm. Vi ska bo två nätter en övernattningslägenhet i vår kompis, Sabinas, bostadsrättsförening. Ska bli skönt med kvalitetstid med bara varnandra (nästan). Så igår när jag låg på backen, avkastad från hästen, var det enda jag tänkte på att resan blev förstörd. Men icke!!!

Ikväl ska vi äta på en italiensk restaurang. Imorgon ska Klas!!! shoppa. Vi ska bli bjudna på mat hos Sabina och hennes flickvän, innan vi ska se Håkan Hellström. Kommer hem på söndag eftermiddag.

Har tagit semester så Bettan jobbar åt mig och har även Josefin övrig tid. Kaisa ska vara hos min"bästis" Annelee och det ser hon fram mot.

Jo, och så har jag anmält Ebba till båda utställningarna i Gränna. Vi har bokat stugor på en camping norr om Gränna och blir jag och Kaisa, Marie, Cicci med familj, Yvonne och Josefin och alla hundarna. Lexi ska få prova på ringen igen på Drive In utställningen i söderköping 25 maj...

Trevlig helg på er alla runt om i Sverige

Inga kommentarer: