söndag 27 april 2008

Första grillningen

Nu är vi friska igen. har varit det sen fredags. mannen klarade sig från magsjukan, men knäckte till ryggen igår, när han hjälper svärfar med att gräva grunde för utbyggnad. Så nu har han rejält ont. Är et inte det ena så...

Igår städade jag Kaisas rum och sorterade alla hennes leksaker. Det tog sin tid vill jag lova. Ska ge mig på jossans rum idag eftersom det regnar. Hade tänkt rensa i rabatten, men, men...

I går kväll grillade vi för första gången i år. Vi satt ute på framsidan fram till halv åtta. Otroligt att det var så varmt. Visst är det något speciellt med första grillningen, precis som med första färskpotatisen, när den kommer. Det smakar speciellt gott första gången.

Ebba är inne i en otroligt gnällig period just nu. Följer mig från rum till rum och gnäller när hon blir lämnad, även om det bara är i ett annat rum. De fick ligga köket igår och vi satte upp ett kompostgaller för altandörren , men ändå låg hon och gnällde i köket fast hon såg oss hela tiden. Sen ska vi inte prata om hur hon beter sig ibland när jag är på toa. Ingen lugn och ro här att uträtta sina behov inte...

Inga kommentarer: