tisdag 1 april 2008

Ridlektion med galopp i hagen

För ovanlighetens skull var det fint väder en tisdag idag. idag var det bara Anna och jag som åkte på ridlektion. Vi kom till Ulvstorp vid halv sex och man märker verkligen av att vi ställt fram klockan. det var ljust ute...
Jag fick rida på "min" Carrie idag. Vsst är hon vacker: Hon har lärt sig tolka vad jag vill och följer mig bra. Idag red vi ut i en hage och fick galoppera en längre sträcka. Första gången gick riktigt bra. Fick in henne i en lite långsammare bahaglig galopp. Lyckligtvis stannade hon när hon skulle också. Jag hade så roligt. Vad jag gillar den här hästen
Anna fick rida på Feticha (vet ej hur hon stavas) och hon var på hugget vill jag lova. Anna galopperade en gång och det med fart. Jäklar vad det gick undan. Sen vågade inte Yvonne låta dem galoppera mer. Inne i paddocken sen, var hon hur foglig som helst, lydde Annas minsta vink och galopperade helt lugnt. Vem kan ana att Anna började rida i november.
Och på gården myllrade det av hundar. Två valpar fick de återbud på och en var på besök idag.

Tre hundar hör till gården och bluroanen är avkomma till Doris och var på besök. Teddy tyckte det var alldeles för livat. Han vill ha ordning och reda på gården...
Imorgon ska jag på kurs i taktil massage igen, del II. Tyvärr kan jag inte vara med på torsdagen eftersom Josefin ska operera bort skruvarna i höftena då. men fredag är kurs igen. På lördag åker jag till Ulvstorp igen för en kurs om Hästens beteende. Det ska bli kul. på kvällen är jag utbjuden på mat av mina två väninnor Annelee och Anna-Lena. Det ska också bli trevligt.
Avslutar med ett foto, taget genom bilrutan, på solnedgången i kväll...

Inga kommentarer: