torsdag 17 april 2008

Avkastad från hästryggen

I morse åkte jag iväg till Ulvstorp eftersom vi skulle rida ut i skogen. Jag fick rida på en islandshäst , som jag inte ridigt förut. Yvonne, Josefin och en tjej till var med. Var mysigt att rida på islanshästen, hon var följsam. Vi såg två älgar i skogen, dock på lite avstånd, men tillräckligt för att jag skulle bli lycklig... i sådär tre minuter. för sen hoppade det upp en stor fågel på stigen så att Balder framför mig hoppade till och skrämde upp Islandshästen så att jag tappade balansen och började glida åt sidan. Insåg att det inte var mycket att göra, utan släppte taget och lät mig glida av i backen. Landade med ryggen före och dunkade i skallen. Hann tänka att vad bra hjälmarna är eftersom det inte gjorde ont. Då tog Yvonnes häst ett språng och landade med ena bakbenet på mitt smalben.

Jag såg stjärnor. Låg där på backen i skogen och det enda jag kunde tänka på var hur sur Klas skulle bli över att vi inte kan åka till Stockholm imorgon. Idiotiskt för varför i hela friden skulle han bli sur för. Det är inte riktigt han, men jag funkade väl inte som jag skulle...

Efter ett tag fick vi upp mig på hästen igen för att ta oss tillbaka till Ulvstorp. Jag har haft riktigt ont och har fått låna ett par kryckor av Yvonne. Ska till Stockholm på en weekend med mannen imorgon. Håkan Hellström ska vi se på lördag... och jag ska med.

Ska lägga mig på soffan nu med benet högt så får vi se om jag klarar mig utan att behöva åka in till akuten. jag har inget brutet, vad jagg vet, så de gör väl inget annat än lindar och ger mig kryckor och det har Yvonne redan fixat...

Inga kommentarer: