måndag 14 april 2008

Skrivkramp!!!

Har helt enkelt inte varit sugen på att skriva på några dagar... men ska kompensera detta nu.
I lördags hade vi sista valpkursen. Vi la spår och Ebba var jätte duktig. Däremot är hon en riktig vildbatting just nu. Är lite "valptrött" (ha,ha). Pratade med Cicci som har brodern och han är visst likadan. Hon har blivit fenomenal på att smita ut genom minsta lila springa i ytterdörren, sen är det ut på gatan som gäller, i full fart. Bara att sätta sig på huk så kommer hon tillbaka, om det inte finns nåt mer intressant att hälsa på först. Annars är hon duktig på just inkallning. "Stanna" däremot, vet hon inte vad det är eller struntar totalt i det. Sen drar hon för kung och fosterland i kopplet. Går ofta ut med båda hundarna och då är det inte så lätt att bara vända. Måste gå ut oftare med bara Ebba för att få ordning på detta.

Lexi är en riktigt härlig hund nu. Lugn, trots löp, och lydig. Hon blommar. Ska nog ställa ut henne snart också...

På tal om utställningar så har jag anmält Ebba till Hässleholm och Norrköping. Det roliga (eller kanske mindre roliga) är att jag i helgen fick veta att det är utställning bara 2 km från oss den 17 maj. Och då är jag i Hässleholm. Här är det inte närmast som gäller. Sen ska Östergötlands cockerklubb ha aktivitetsdag i Söderköping 25 maj med drive-in utställning. Dit funderar jag på att ta med båda hundarna. Sen blir det nog båda utställningarna i Gränna. Jag, Marie och Cicci med familj letar boende för fullt. Har ett par lägenhetr som är lediga, men skulle föredra en stuga där vi alla kan bo tillsammans. Cicci ska få svar på en stuga idag så jag håller tummarna.

I övrigt så har jag, idag, bokat en semesterresa till Egypten 16 december och en vecka framåt. Klas, jag, Mattias, Kaisa och min mamma ska åka. Har bokat ett fint hotell (hoppas jag) med all inclusive och markterass med utsikt mot lagunen. http://www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogue/Egypten/Hurghada/Hurghada/Hotel/Arabia+Azur+Resort.htm?Search=True&CountryTrackerId=2781&Season=Winter&DestinationTrackerId=2883
Vi hade egentligen tänkt vara borta över julen, men skillde enormt i pris så vi tog veckan innan istället. Ska däremot ligga lågt i jul.

Imorgon, och kommande två tisdagar, ska jag vikariera på skolan. Ska bli skoj att träffa eleverna igen. Och på torsdag sätter snickarna igång med bostadsanpassningen. Var och tttade på tapeter idag. Ska bli så kul att få ordning här hemma. Jag ska tapetsera om i vardagsrummet och tapetsera utbyggnaden som vi gör jälva i anslutning till vardagsrummet. Det ska var lite uterumskänsla samtidgt som den är vinterisolerad. Vi ska ha skiffer på golvet, grå/svart. Sen ska vi antingen ha fyra ljusa fåtöljer eller två mindre ljusa soffor därinne. Josefins utbyggnad sköter snickarna om, men hennes nuvarande rum ska vi sätta väv i och måla. Och hallen ska målas om. Hoppas detta blir klart till semestern!!!

Så här händer det en hel del just nu och jag är, för övrigt, på strålande humör!!!

Inga kommentarer: