onsdag 1 april 2009

På jakt efter vårtecken!!!

Idag tog jag med mig hundarna och kameran, ut i skogen, för att leta efter vårtecken. Såg tussilagon, i Eskilstuna, för en vecka sen, men hade inte kameran med då. Tyvärr såg jag inte till några idag, men en hel del annat. Fick så många bra foton så jag bestämde mig för att göra en ny flik på hemsidan, "Vårfoton". Där kan ni se fler foton...

Vår skogsväg, som tyvärr kommer att bli "överkörd" av Östra förbileden, som ska byggas nästa år. Vi kommer att bli av med vår bästa promenadstråk, men får leta upp andra...

Hundarna var glada, som kalvar på grönbete, och for iväg så fort jag släppte dem. Idag var de ändå lite intresserade av matte och höll sig i närheten. Kan de bero på korven i min ficka tro???

Det var en härlig vårdag med strålande solsken. vet ej hur varm det var, men gick med uppknäppt jacka och svettades...

Och vårtecken då. Ja, videung hittade jag...

...och granskott.

Men dessa överaskade mig. Nog för att jag hört talas om växthuseffekten och klimatförändringar, men lingon i april. Måste vara tappra övervintrande, annars är allt tiden ur led...

Men största vårtecknet var ändå citronfjärilen. Det vimlade av dem i skogen...
I övrigt måste jag berätta att lördageskvällen hemma hos Anna med familj var toppen. Åt kyckling kryddad med choklad. Annorlunda, men gott. Sen tillbringade vi en och annan timme i jaccuzzin. Gud vad härligt det var. Ville inte gå upp och tjatade visst en hel del på mannen om att vi skulle inskaffa en sån. Ja, drömma kan man ju !!!
Josefin har varit pigg denna vecka (peppar, peppar) och idag var vi iväg på handikappridning. Josefin skrattade högt när vi satte henne upp på hästen. Annars ligger hon mest på tvären över ryggen för att öva nack- och ryggmusklerna.
Själv ska jag till Ulvstorp på fredag för en skrittridtur. Ska hjälpa Yvonne att motionera hästar.

Inga kommentarer: