torsdag 2 april 2009

Städdag!!!

Igår jagade jag vårtecken, idag har jag roat mig med att jaga dammråttor. Har inte utrotat dem, tyvärr, för de har en extrem förmåga att föröka sig snabbt. Speciellt om man har husdjur med päls. Har städat hela huset, utom Mattias rum. Tror att det är därinne moderråttan håller till, så jag törs inte gå in i det rummet längre!!! Dammråttor och tonårsgrabbar verkar visst ha ett ömsesidigt förhållande...

I morgon kommer Klas lillebror på middag. Blir nog en hel del musik och några pilsner. Jossan ska till kortids i helgen. Kaisa ska troligen ha "lillkusinen" på besök över natten. På lördag har jag tänkt städa tomten och rabatten. Blev som det blev med Josefin i höstas så, mycket har fått övervintra ute. Tror vår, relativt nya, pool hamnar på tippen. Tvivlar på att pumpen funkar efeter att den legat begravd i snö hela vintern. Själva poolen är väl inte så mysig den heller. 1000 kr åt skogen. Och granen ska vi väl ta och slänga. Har haft en stående på tomten. Den har varit ganska fin att titta på då det varit snö, men nu känns den väl inte lika rolig. Sen finns det diverse annat junk på tomten. Kaisa drog ut en hel del grejer ur lekstugan i vintras och ingen tog in dem igen. Grannarna, som klipper gräset med en nagelsax (nästan), tycker nog att de bor grannar med familjen Taikon...

Och nästa vecka ska vi få förslag på nya assistanstimmarna. Spännande!!!

Inga kommentarer: