tisdag 21 april 2009

Provsvar 1

Idag ringde vår habiliteringsläkare och talade om att odlingen var possitiv så nu har Josefin fått penicilin. Vi fick medicinen efter lunch och det optimala var att ge två doser redan i dag. Kontentan av det blev att Josefin kräktes innan hon somnade.. Dock inte allt tror jag. Hoppas det går bättre i morgon då vi ger det till fast mat. I dag fick hon ju andra dosen till kvällsvällingen. Annars hyser jag en liten oro för penicilin eftersom det var det hon kräktes av i september så att vi blev inlagda, det var där det började, allt elände. Sen gick ju shunten av, hon fick sjukhusbakteria via katetern etc, etc... och här är vi. Men nu så vänder det. Ska ändå in för diverse andra provtagningar imorgon och för att träffa vår goa doktor...


Kändes så skönt att hitta en orsak till febern (hoppas det bara nu är det som är orsaken), så jag bokade en juniorsvit på Prinsess hotell i Norrköping mellan fredag och lördag. Mattias ska vara barnvakt till Kaisa och Jossan ska på kortis. Anna ställer upp och har henne några timmar extra. Så mannen och jag ska ha kvalitetstid med varandra. Vi ska ut och äta gott, basta och bara vara. Ligga i sängen och titta på TV. Ingår en flaska vin och frukt till rummet, så nu ska jag vara riktigt hurtig så att jag kan unna mig (hehe). Så just nu känns allt riktigt bra. Det ända jag kan klaga på är att jag aldrig hinner komma iväg och rida. Som jag längtar...

Inga kommentarer: