fredag 3 april 2009

Ridning

I natt jobbade jag med Josefin och jag fick verkligen göra skäl för pengarna. Mellan midnatt och 07.15 hade jag henne på armen. Hon skrek eb gång i kvarten och var orolig i sömnen. Var lätt groggy när Anna kome. Skule till Ulvstorp och rida och övervägde att ringa återbud, men så kläckte Anna ur sig att dte såg ut att bli fint väder. Jag pallade mig upp ur sängen, tog kaffe och åkte ut. Fick börja med att jaga en Balder, som inte hade lust att bli riden. Han trilsjkades en hel dle med mig, men till slut satt jag i sdalen. Vi bestämde oss för padocken eftersom Balder inte ridits på ett tag. Han var envis, men jag var envisare. Det är riktigt kul att rida på honom för man får jobba en del, men får resultat också. Men ändå lyckades jag med bedriften att få lukta på gruset i padocken. Balder gjorde ett skutt, sadel gled åt sidan och jag tappade ballansen, bara att hjälpa till och rulla av. Abv erfarenhet aktade jag mig för hovarna. Det gick riktigt bra, jag tyckte det var ganska skoj, men det tyckte inte Yvonne. Önskar att det fannas en satelitfilm som man kunde beställa hem för jag tycker att jag, trots min aktansvärda vikt, var ganska smidig, men troligen såg jag ut som en klumpig elefant. hur som, upp i sadeln igen en erfarenhet rikare...

Passade på att fota lite när jag var ute i Ulvstorp. Lilla Happy, eller Kivi som hon heter, hade vuxit och var hur charmig som helst.

Fanny, Kivi och Bella

Vilken sötnos.

Inga kommentarer: